Showing posts with label makan. Show all posts
Showing posts with label makan. Show all posts

Friday, September 28, 2012

Bila dapat gaji.. hahahaha

 
Beginilah kami, bila baru dapat gaji.. hahahaha.. kalo hari biasa makan nasi campur kat cafe JIM tingkat 2 je. Tu pun tak sampai RM10. Ni bila gaji, terus rasa macam kaya.. Rasa nak makan la mewah skit kat Manhattan Fish Market @ Alamanda Putrajaya.. sebab hari biasa pun makan kat area JIM, either bangunan sebelah iaitu Ani Sup Utara francise (Perdagangan & Hal Ehwal) atau Menara Usahawan..
 
Sue dgn Louis Prawn, kuah diperbuat dr tomato & cheese. Rasa masam masin.

Sue bermanja2 dgn Akma...

QA team, dari kiri Aimi, Azreen & Yusni (aku ler)

Sue dgn Akmar aka Kema (gmbr amik sendiri)

Sementara tunggu makanan sampai.. lama betul, orang dah lapar ni.. hahaha

Gambar orang dh x betul sbb lapar sangat tunggu makanan.. hehehe

Akhirnya sampai air "Sweet Alabama.. milkshake chocolate & vanila

Azreen minum lemon tea

Aimi pun minum ais lemon tea..

Sue minum "Cala-cala" (jgn tny air ape.. aku pun taktau)


Clam Chowder.. byk seafood.. ni sue order.

Mushroom soup - akma order.

Fish & Chip Dory

Makan Small Flame... Dia bakar udang masa nk hidang kt kita.. Free show la kira. haha

Akma pun order sama.. kalo share pun takpe. bole dpt murah

Azreen pulak order "Small Grill" ade udang, ikan, nasi dan fries

List of Order..

Louis Prawn - Sue order. Udang ni pun dibakar dpn kita masa nk hidang..

Monday, January 2, 2012

Trip to Kuala Terengganu (25-28Disember 2011)

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Dah lama rasanya tak update blog ni. Busy dengan kerja dan sebab takde menda nak update. huhu. Seronok juga dapat berjalan2 ke negeri orang sebab lepas cuti raya, baru la ni dapat pergi bercuti kat hotel. Tepi laut lagi tu.. ahaha. sponsor by parent.. ape lagi memang enjoy la. Cuma masa tu tak dibenarkan dekat dengan laut sebab ade ombak besar, dan air pasang. Bukan Ombak Rindu ya.. No no no.. kebetulan lak masa tu tengah hot dgn movie "Ombak Rindu". Berbalik pada citer trip ke sana, perjalanan ke sana memang rasa macam lama betul nak sampai. Puas la tido masa kat highway.. hahaha.. mmg habit la kalo duk kereta lama2 mesti nk tido. Kalo membaca takut pening kepala. Nak dgr radio, takleh dapat frekuensi. huhu..

Makanan kat sane memang murah2 la.. kat KT Waterfront, macam western food masa malam pertama (eh.. lain macam lak). heehe. Kira2 ingatkan dalam 60 hinggit,tapi rupanya baru 40 je.. hahaha.. pastu malam berikutnya makan lauk macam "Siakap 3 rasa, sup ekor, sayur kangkung belacan, telur dadar" baru je 40 ringgit gak.. hahahha

Pastu siang lak pergi jalan2 kat Pasar Kedai Payang, macam macam ade dijual dari makanan, baju, periuk belanga, pinggan mangkuk, rempah.. semua ada... hehehe.. Pokok pangkalnya, bawak je duit ke sana.. Huhu. harga bole tahan murah la. Beli gak la sepasang kain utk buat baju, 2 baju kaftan. Emas pun murah gak kat sane, RM170/gram. nasib baik la belum gaji. kalo tak memang abis la kot duit bawak gi sane.. huhu
Oklah dah ngantuk la pulak.. nati sambung balik ar. ye.. daaa

Monday, October 31, 2011

Tiga perkara yang buat aku tersenyum

Salam..

tiga perkara yang buat aku tersenyum yg berlaku minggu lepas:
1) (Jumaat)dapat surat panggilan peperiksaan untuk Pegawai Anti Dadah S41, kena pergi 17 November 2011 (khamis) di masjid negara. Padahal dah lama tak renew pendaftaran kat SPA ~bukan spa mengurut tapi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam. huhuhu
2) (Sabtu)Pergi ke restoran agak mewah, belanja famili. Sekali sekala apa salahnya.. Restoran tu dekorasi english style, memang cantik pemandangan, banyak bunga, ada buaian, ada piano. Kebetulan masa tu ada guest lain main piano kat situ.
3) Negeri Sembilan jadi juara Piala Malaysia, walaupun aku tak minat dan tak tengok kat tv. Sebab pergi dinner kat Alamanda macam dalam item 2 atas.. hehehe. Sebelum tu ada cakap "Mesti Negeri Sembilan menang punya!" kebetulan atau memang nasib baik ke.. taktahu la.. huhuhu.

Tapi dalam pada tu ada banyak gak benda nak setel.. macam lesen memandu kena renew sebab dah expired 16/9 bulan lepas lagi.. aduh, camne bole tak perasan ni. Itu pun teringat sebab tengok ada member fb cakap psl lesen memandu dia.
Pastu kereta lak nak kena servis dah lebih 3 bulan, actually masuk 4 bulan tak servis. huhuhu. dengan check brake disc sebab masa last service sebelum bulan posa dulu bulan 7, dia kata leh pakai lagi sampai lepas raya. Masa tu tanya workshop tu pun sebab ade dengar bunyi masa tekan brake. huhu. Hujung tahun ni nak kena sediakan duit untuk renew roadtax dan insuran lagi.. kopak lah duit beribu gak dekat kereta. takpelah facial pun dah buat bulan lepas. Tahun depan la baru buat lagi.. *cuba pujuk diri sendiri.. hehehe
Apa yang penting, KERJASAMA. (huh! tetiba lak.. lari tema.. hahaha)

Friday, October 14, 2011

Makan2 di The Garden, Alamanda Putrajaya

Seronok makan dengan ofismate. Kak Nisa (ofismate) yang introduce tempat ni.. Interior dia mmg cantik (english style), ada piano putih kat tengah2, ada kerusi buaian, ada kerusi bulat (taktau nama dia), makanan tempatan dan western pun ada.. service pun okay. Barang2 interior macam bunga hiasan boleh dibeli di situ jugak. Pendek kata memang best la.. hehehe. Harga makanan kira standard macam Secret Recipe, Kenny Rodgers, Starbucks la.. Yg bezanya decoration dia la.. hehe.. Kalau free, leh cuba try pergi restoran tu.. kat alamanda, dari pusat bowling, dan panggung terus ke luar, restoran ini menghadap luar.. dekat depan ada taman.

Wednesday, August 24, 2011

Iftar @ Tropicana (organized by the company I work)

Seronok sangat berbuka dengan ofismate. Ada banyak sangat menu yang disediakan, nasi beriani kambing, kambing golek, kueh-mueh, steamboat, buah2 tempatan, laksa, ABC, masakan panas (sayur goreng - bole pilih sayur, dan style masak ape), ikan bakar, udang n sotong bakar, sate. Berbaloi la dengan harganya. Tapi bukan aku bayar, bos yang bayar. hehehe




Friday, August 5, 2011

Gadis 'hamil' selepas makan


[kiri]KERRI DOWDSWELL semasa dalam keadaan normal.
[kanan]PERUT Kerri Dowdswell membesar selepas dia makan.

CANNOCK, Britain - Perut seorang gadis, Kerri Dowdswell akan membesar seperti dia sedang hamil setiap kali selepas makan, lapor sebuah akhbar semalam.

Namun, perut gadis berusia 23 tahun itu akan kembali kepada keadaan normal beberapa jam selepas itu.

"Saya kerap kali ditanya bila akan bersalin dan ia agak tidak menyelesakan apabila berada dalam keadaan seperti ini," katanya yang berasal dari Cannock, Staffordshire.

Masalah tersebut membuatkan dia terpaksa memakai seluar untuk ibu bersalin setiap kali keluar makan.

Setakat ini, doktor-doktor masih bingung kerana mereka masih tidak mengetahui punca kejadian itu.

Kerri menghidap penyakit itu semasa dia mendapat haid buat kali pertama.

Menurut gadis itu, perutnya akan membesar dalam tempoh 15 minit semasa dia makan.

Namun, katanya, ada ketika perutnya mengambil masa selama beberapa jam selepas waktu makan untuk kelihatan seperti wanita hamil.

Kerri berkata, perutnya itu akan kembali normal beberapa jam selepas ia membesar. - Agensi

Sunday, December 12, 2010

Aktiviti hari minggu..

Hari ni dan semalam adalah hari yang paling sibuk.. tak lekat kat rumah pun.. huhu.. Penat sungguh. Semalam, pagi sempat menyihatkan badan di gim kat Fitness First, Avanue K opposite KLCC. Pastu, lps mandi dan tukar baju.. (mestilah, dah berpeluh xkan pegi shopping lak kan? harus semua org tak suka lalu dkt aku.. sbb bau peluh.. )
Okla, back to the main point, lps excercise tu semua, aku pegi Ampang Point, mkn kt Delifrance, dan akak aku lak tempah baju kt Butik Citra. Iszal, tuan punya butik tu baru blk dr pegi haji.. Botak la kepala dia, nmpk bersih je muka... hehe..
Then, pegi lak Pavilion.. aku ikut kakak aku nk belikan baju anak dia sempena birthday dia ke-8 pada 14 Disember ni.. Beli kat Guess lagi u all.. hehe.
Hari ni pulak, pagi2 dah kuar then pegi umah kakak aku kat Flora Damansara, dia bwk g umah abg ipar dia kt Kota Damansara sbb adik ipar kakak aku, iaitu biras aku / adik bungsu abg ipar aku 'bertunang (tarikh cantik 12/12/2010). Lps abis  majlis tu, aku tukar baju then pegi ikut kakak aku utk Casting for Baby Gap. Ramai betul org beratur utk amik gmbr anak diorg. Melayu, Cina, India, mixed pun ada.. Masa smpi tu no giliran baru 112, tapi no giliran Iskey (anak sedara aku) lak 146. Bayangkanlah mcm2 kerenak budak2 nak ambil gambar.. Huhu. Sempat la aku beli ais krim Haigen Daize *tak tau la betul ke x ejaan tu*. ehehehe.
 Bawah ni antara gambar yg smpt aku / anak buah aku snap utk Majlis Tunang & Baby Gap Casting.

Aku dan anak sedara yg bongsu setakat ni. Arrezqy, panggil Iskey..

Kakak aku n anaknya. baru 2 thn lebih.


Inilah dia Syafinaz @ Naz, adik ipar kakak aku..
Bakal mak mertua dia suap coklat bijirin *ape tah namanya*


Naz disuap oleh bakal kakak ipar.

 Giliran mak aku lak suapkan..

Bersama keluarga sebelah rombongan lelaki..


Budak2 tu semua anak sedara bakal pengantin. Aku menumpang sekaki. Hehehe