Showing posts with label 2012. Show all posts
Showing posts with label 2012. Show all posts
Friday, November 23, 2012
Coach bag..
Assalamualaikum.. Salam jumaat. Penghulu segala hari.. Hari yang mulia.. esok cuti.. yeahoo,dah boleh rehat. Syoknyaaa... bole pegi jogging esok. Erm, ye la tu. Aku ni bab exercise memang pemalas yang amat. Hahahaha.. Tapi nak kurus, camno tu?? Huhu.. Ni nak citer pasal beg Coach yang beli kat JPO (JPO- Johor Premium Outlet). Harga asal berapa entah.. Lepas dapat diskaun 30% + 10%, dapat harga RM800.. Erm, pikir2 gak 10 kali nak beli ke tak. Tapi sebab tak pernah / first time pegi JPO, so aku beranikan diri n buat muka kesian kat ayah aku.. Kira dia belikan guna kad kredit dia, since aku dah pokai n dah takde kad kredit.. Kad kredit ku sudah ditutup, lepas abis bayar.. huhu.. Nasib baik takde kad kredit.. kalo tak, entah ape jadi la kat aku hari tu.. huhu.. Mak n kakak aku pun capai gak sorang satu.. huhu.. Oklah, nak pergi lunch.. Tata titi tutu..
Monday, January 2, 2012
Tahun baru.. azam?
Sempena tahun baru, nak ucapkan selamat tahun baru. semoga lebih bahagia, sukses dalam kerjaya, dalam kehidupan, semoga lebih matang. Apa ye azam tahun baru? Rasa macam banyak yang carry forward dari tahun lepas. hehehe..
1) Nak langsaikan hutang kad kredit dan terus tutup akaun. Huhu. sangat membebankan fikiran hari2..
2) Nak simpan duit, itu pun lepas selesai hutang di atas la.. hopefully.
3) Nak turunkan berat badan ke berat yg ideal.. Kalo bole 10kg la. Insya Allah, org lain bole, takkan kita tak bole. betul tak? Lagipun baru je beli kasut jogging baru Nike lagi tau.. rega RM139, bole tahan.. siap baju t-shirt dan tracksuit lagi. (Macam hangat2 tahi ayam pulak. hahahha)
4) Menjadi hamba Allah yang lebih baik.. dalam erti kata sebenar.. huhu. Mencari ilmu dan mendalami lagi ilmu di majlis ilmu. Insya Allah
5) Kahwin? Erm.. kalau ade jodoh. Kalau tak, carry forward je tahun dpn.. hahaha.. Kita cuma merancang, Allah yang menentukannya.
6) Nak dapatkan professional certificate dalam bidang yg diceburi (CTFL). Dapat recommendation dari manager, tapi harap2 dapat la pergi dan lulus.. Leh apply keja kat mana2 dalam dunia, kira leh jual la cert tu.. hahaha
7) harap leh pergi umrah hujung tahun ni.. Insya Allah.
Itu sahaja buat masa ni.. mungkin akan ditambah dari masa ke semasa..
1) Nak langsaikan hutang kad kredit dan terus tutup akaun. Huhu. sangat membebankan fikiran hari2..
2) Nak simpan duit, itu pun lepas selesai hutang di atas la.. hopefully.
3) Nak turunkan berat badan ke berat yg ideal.. Kalo bole 10kg la. Insya Allah, org lain bole, takkan kita tak bole. betul tak? Lagipun baru je beli kasut jogging baru Nike lagi tau.. rega RM139, bole tahan.. siap baju t-shirt dan tracksuit lagi. (Macam hangat2 tahi ayam pulak. hahahha)
4) Menjadi hamba Allah yang lebih baik.. dalam erti kata sebenar.. huhu. Mencari ilmu dan mendalami lagi ilmu di majlis ilmu. Insya Allah
5) Kahwin? Erm.. kalau ade jodoh. Kalau tak, carry forward je tahun dpn.. hahaha.. Kita cuma merancang, Allah yang menentukannya.
6) Nak dapatkan professional certificate dalam bidang yg diceburi (CTFL). Dapat recommendation dari manager, tapi harap2 dapat la pergi dan lulus.. Leh apply keja kat mana2 dalam dunia, kira leh jual la cert tu.. hahaha
7) harap leh pergi umrah hujung tahun ni.. Insya Allah.
Itu sahaja buat masa ni.. mungkin akan ditambah dari masa ke semasa..
Subscribe to:
Posts (Atom)

